Naukowcy rozpoczęli stosowanie nanocząsteczek w termoizolacyjnych powłokach, które zapobiegają nagrzewaniu się silników samolotowych. W przeprowadzonych testach owa aplikacja zwiększyła żywotność powłoki o 300%, co zdecydowanie przykuło uwagę przemysłu lotniczego i daje nadzieję na produkcję silników z wykorzystaniem nowych warstw już w przeciągu następnych dwóch lat.
Zwiększenie okresu eksploatacji silników samolotowych staje się możliwe poprzez rozpylenie warstwy termoizolacyjnej na powierzchnię metalowych elementów. Dzięki temu silnik jest chroniony przez temperaturą, która może być również podwyższona prowadząc do zwiększonej wydajności, zmniejszonej emisji i obniżonego zużycia paliwa. Celem grupy badaczy z University West jest możliwość kontrolowania struktury warstwy powierzchniowej, aby zwiększyć jej żywotność i zdolności izolacyjne. Dlatego też podczas pracy naukowców zostały wykorzystane różne materiały.
Bazę stanowi nie tylko ceramiczny pył, ale także wykorzystany zostaje plastik w celu wytworzenia porów pozwalających na większość elastyczność materiału. Warstwa ceramiczna poddawana jest dużym zmianom w temperaturze, które naprzemiennie przyczyniają się rozszerzania i kurczenia materiału. Z tego też powodu nadanie elastyczności warstwie staje się kluczowe.
Źródło: http://www.european-coatings.com